Stomatolog - Warszawa | Smile Design Clinic Warszawa.

Zaczyna się pozornie niewinnie, a może być oznaką poważnego uszkodzenia uzębienia, który grozi nawet jego usunięciem. Co jest tak groźne? Otóż, bez wątpienia to ból zęba! Niestety, wiele osób bagatelizuje ten objaw, który w skrajnych wypadkach może skończyć się utratą uzębienia. Próchnica postępuje bardzo szybko, w wielu wypadkach również bezobjawowo. Z tego powodu należy zgłosić się niezwłocznie do stomatologa. Specjalista postawi właściwą diagnozę, a ewentualne zagrożenie zostanie błyskawicznie zażegnane.

Jakie mogą być przyczyny bólu zęba?

Najczęstszą przyczyną bólu zęba jest postępująca próchnica. W tym wypadku stomatolog powinien jak najszybciej podjąć odpowiednie leczenie. Jednak nie jest to jedyna przyczyna tego rodzaju dolegliwości, ponieważ może ona wynikać również z głębszych zmian w obrębie miazgi i występowania stanu zapalnego. Ponadto, jeśli odczuwasz dyskomfort, zaczerwienienie i krwawienie z dziąseł, istnieje też zagrożenie paradontozą, czyli groźną chorobą infekcyjną tkanek przyzębia, prowadzącą do rozchwiania oraz utraty zębów. Przyczyną tego schorzenia jest nagromadzony kamień nazębny. Może się także zdarzyć, że ból zęba jest okresowy i związany z nadwrażliwością uzębienia na ciepłe i zimne napoje lub posiłki.

Leczenie kanałowe – kiedy jest przydatne?

Kiedy próchnica jest zaawansowana, często powoduje zapalenie miazgi zęba. To właśnie przypadek, w którym leczenie kanałowe jest przydatne. Wtedy stomatolog w znieczuleniu usuwa chorobowo zmienioną miazgę z komory oraz kanałów zęba, dezynfekuje je oraz wypełnia odpowiednim materiałem, najczęściej gutaperką.

Dlaczego zawsze warto ratować własne zęby?

Kiedy pojawia się ból zęba, a próchnica bardzo go zniszczyła tak, że trudno go uratować, zawsze istnieje możliwość usunięcia zęba. Jednak w każdym przypadku warto zastosować leczenie, które stwarza jakiekolwiek szanse na uratowanie zęba, ponieważ najważniejsze jest utrzymanie własnego uzębienia jak najdłużej. Jeśli więc konieczne okaże się leczenie kanałowe, skorzystaj z tego rodzaju szansy, a nasi specjaliści ze Smile Design Clinic z pewnością będą chcieli za wszelką cenę uratować Twój naturalny ząb!

Wypełnienie zęba – nowoczesne metody leczenia próchnicy

W naszej klinice wypełnienie zęba odbywa się za pomocą materiału światłoutwardzalnego. To nowoczesne, komfortowe i bardzo estetyczne wypełnienie zęba, które zapewnia wysokiej jakości przebieg leczenia. Efektem kuracji jest uzębienie zachowane w idealnym stanie zdrowia w naturalnym, dopasowanym do pozostałych zębów kolorze. Innym sposobem na leczenie próchnicy, który stosujemy w naszej klinice w przypadku pierwszej fazy rozwoju tej choroby, jest metoda Icon, która odbywa się bez borowania. Tego rodzaju kuracja polega jedynie na zaaplikowaniu na zewnętrzną powierzchnię zębów specjalnego żelu, niwelującego niezaawansowane zmiany próchnicowe.

Zabiegi stomatologiczne, które pomagają utrzymać zęby w doskonałej kondycji

Warto regularnie wykonywać zabiegi usuwania kamienia nazębnego, piaskowania zębów, a także fluoryzacji. Zawsze powinien przeprowadzać je wykwalifikowany stomatolog, co około pół roku. Profesjonalne i systematyczne czyszczenie uzębienia z osadu i płytki nazębnej, wykonywane przez specjalistę, zapobiega powstawaniu i rozwojowi próchnicy, a także chorób przyzębia, takich jak paradontoza.

Zacznij dbać o swoje zęby, umów się na
    wizytę konsultacyjną u stomatologa w Warszawie już dziś! Skontaktuj się kliniką Smile Design Clinic!

• ból zęba - skuteczne leczenie