Leczenia kanałowe | Smile Design Clinic Warszawa

Często zdarza się, że ból zęba potrafi spędzać nam sen z powiek i doprowadzić do gorączki (dosłownie!). Niejednokrotnie odkładamy wizytę u dentysty i udajemy się do niego, kiedy cierpienie staje się nie do zniesienia. Niestety, czasem na zwykłe leczenie próchnicy czy plombowanie jest już za późno, gdyż dochodzi do zainfekowania głębszych warstw zęba – miazgi. W takim przypadku należy zdecydować się na leczenie endodontyczne, czyli kanałowe w Warszawie.

Endodoncja

Endodoncja to dział stomatologii, zajmujący się leczeniem chorób tkanki wypełniającej jamę zęba, czyli tak zwanej miazgi oraz tkanek okołowierzchołkowych – kostnych. Często leczenie endodontyczne jest jedynym ratunkiem dla zęba, pozwalającym na jego zachowanie. Najczęstszym zabiegiem endodontycznym jest znane nam leczenie kanałowe.

Jakie są najczęstsze przyczyny zapalenia miazgi?

Jednymi z najczęściej wymienianych przez stomatologów przyczyn dochodzenia do infekcji są:

• głęboka próchnica,
    • pęknięcie bądź złamanie zęba,
    • zabiegi wykonywane wielokrotnie na jednym zębie.

Skąd mam wiedzieć, że mam zainfekowany ząb?

Zazwyczaj wiąże się to z ogromnym tępym bólem. Nieleczenie zmienionej zapalnie miazgi może doprowadzić nawet do wytworzenia się ropnia, co potrafi być niezwykle uporczywe. Zainfekowane zęby mogą odznaczać się długotrwałą wzmożoną nadwrażliwością na ciepło lub zimno, a także bólem podczas żucia czy dotyku. Ponadto, innymi objawami mogą być wrażliwość węzłów chłonnych oraz ból i opuchlizna przylegających do zęba tkanek. Niestety, może zdarzyć się tak, że mimo braku objawów w zębie dochodzi do zakażenia miazgi, dlatego tak ważne jest regularne uczęszczanie na przeglądy dentystyczne.

Jak wygląda leczenie kanałowe?

Przed leczeniem kanałowym w pierwszej kolejności lekarz aplikuje znieczulenie miejscowe. Następnie ząb zostaje otwarty, a kanał korzenia zębowego i komory zęba zostaje oczyszczony. Po usunięciu chorej miazgi oraz dezynfekcji, wolne przestrzenie zostają wypełnione gutaperką, czyli specjalnym materiałem całkowicie bezpiecznym dla ludzkiego organizmu.

Mikroskop w leczeniu kanałowym

Leczenie kanałowe jest zabiegiem, który wymaga wiele czasu oraz jeszcze większej precyzji. Dlatego też w naszej klinice używamy do tego specjalistycznych mikroskopów, które pozwalają nam na o wiele większą dokładność w przeprowadzaniu leczenia. Istnieje wtedy możliwość dokładnych oględzin komory zęba, co  w dużym stopniu wpływa na efektywność i niweluje możliwość wystąpienia nieprzyjemnych powikłań. Leczenie kanałowe pod mikroskopem jest szczególnie zalecane osobom, które posiadają nietypową budowę zęba, zakrzywione korzenie czy wąskie kanały. W klinikach, gdzie nie ma dostępu do mikroskopu, stomatolog posiłkuje się jedynie obrazami ze zdjęć RTG, które są niestety mniej ostre. W niektórych szczególnych przypadkach, wykorzystanie mikroskopu jest niezbędne, aby wyleczyć ząb.

Co po zabiegu?

Do głównych zaleceń po przeprowadzeniu zabiegu leczenia kanałowego należą:

• powstrzymanie się od jedzenia i picia przez godzinę po zabiegu,
    • niejedzenie do momentu aż przestanie działać znieczulenie, gdyż może dojść do uszkodzenia tkanek jamy ustnej,
    • wstrzymanie się przed żuciem twardych pokarmów stroną, po której znajduje się poddany leczeniu ząb,
    • dbanie o leczony ząb tak samo jak pozostałe, czyli delikatne szczotkowanie i traktowanie nicią dentystyczną.

Leczenie kanałowe zęba nie należy do najprzyjemniejszych zabiegów i może trwać nawet kilka godzin. Posiadając jednak wiedzę na temat jego znaczenia i przebiegu, możemy udać się do gabinetu dentystycznego o wiele spokojniejsi.

Leczenie kanałowe w Smile Design Clinic – dowiedz się więcej o zabiegach endodontycznych i umów się na wizytę! Zadzwoń:

• leczenie kanalowe - Warszawa cena