Zepsute zęby - fluoryzacja | Smile Design Clinic Warszawa

Cukrzyca to częsta choroba, zdiagnozowana u ponad trzech milionów Polaków, a około pięćset tysięcy osób nie jest świadomych jej występowania. Dlaczego? Głównie z tego powodu, że cukrzyca w początkowej fazie występowania nie daje praktycznie żadnych wyrazistych objawów. Zdarza się, że stomatolog jest pierwszym lekarzem, który może zasygnalizować istnienie cukrzycy. To dlatego, że choroba ta powoduje zmiany w obrębie jamy ustnej – stany zapalne, odsłonięte szyjki zębowe, afty, zajady w kącikach ust, ropnie w przyzębiu, a także zepsute zęby. Jakie są objawy cukrzycy i jak wpływa ona na zdrowie jamy ustnej, w tym również uzębienia?

Cukrzyca – objawy

Objawy cukrzycy to nie tylko zepsute zęby i stany zapalne w obrębie jamy ustnej. W trakcie choroby zmienia się poziom cukru we krwi oraz zmniejsza się ilość śliny w ustach. To dlatego chory odczuwa wrażenie suchości w ustach. Nieleczone schorzenie powoduje, że białe krwinki nie zwalczają infekcji bakteryjnych w jamie ustnej, co z kolei przekłada się na utrzymywanie się stanów zapalnych i wpływa na powstawanie chorób przyzębia o wiele bardziej niż u osób zdrowych.

Wpływ cukrzycy na stan uzębienia

Nieuregulowana cukrzyca ma znaczący wpływ na kondycję uzębienia. Dlatego warto przeprowadzać regularne badania profilaktyczne krwi, w celu wykrycia ewentualnych nieprawidłowości w początkowej fazie choroby. Wskazane jest jak najszybsze leczenie cukrzycy, wtedy nie doprowadzi ona do zepsutych zębów, zapalenia dziąseł czy chorób przyzębia.

Zepsute zęby, choroby przyzębia, a nawet utrata uzębienia z powodu cukrzycy?

Wpływ nieleczonej cukrzycy na powstawanie chorób przyzębia i zepsute zęby jest bardzo duży, co potwierdzają nasi specjaliści. Niestety, tego rodzaju schorzenie powoduje większą skłonność do osadzania się kamienia nazębnego, która w konsekwencji prowadzi do szybszego rozwoju próchnicy. To dlatego tak istotne jest wykonywanie badań profilaktycznych oraz podjęcie leczenia cukrzycy w jak najwcześniejszej fazie jej rozpoznania. U zdiagnozowanych diabetyków pozytywny wpływ na zdrowie uzębienia ma wykonywanie czyszczących zabiegów stomatologicznych. Chroni to zęby przed groźnymi bakteriami próchnicowymi i znacząco poprawia kondycję uśmiechu.

Jak diabetycy powinni dbać o zęby?

W profilaktyce zdrowotnej zębów diabetyków bardzo ważna jest odpowiednia i częsta higiena jamy ustnej. Powinna opierać się na precyzyjnym myciu zębów po każdym posiłku oraz czyszczeniu przestrzeni międzyzębowych za pomocą nici dentystycznych. Ponadto, wskazane jest płukanie jamy ustnej specjalnym płynem pobudzającym wydzielanie śliny. Dobrze także regularnie odwiedzać stomatologa, który wyleczy zepsute zęby i wykona skaling, czyli usuwanie kamienia nazębnego. W przypadku wystąpienia niepokojących objawów, takich jak krwawienie z dziąseł, należy zgłosić się niezwłocznie do lekarza, bo może to być symptom zapalenia dziąseł. Nasi specjaliści błyskawicznie zdiagnozują objawy i w razie konieczności podejmą odpowiednie leczenie.

Polecane zabiegi stomatologiczne dla diabetyków

Mimo stosowania odpowiedniej higieny jamy ustnej, w przypadku diabetyków przydatne jest regularne i dokładne czyszczenie uzębienia z płytki nazębnej oraz osadu pod okiem lekarza. Zapobiega to powstawaniu i rozwojowi próchnicy, a także chorób przyzębia. Polecamy wykonywanie zabiegów, takich jak skaling, fluoryzacja oraz piaskowanie zębów, jak też systematyczne wizyty u stomatologa, nie rzadziej niż raz na trzy miesiące.

Stomatologia w Smile Design Clinic – jeśli chcesz zadbać o właściwą profilaktykę uzębienia, skontaktuj się z naszą kliniką i umów się na profesjonalny skaling, fluoryzację oraz piaskowanie zębów!

• profilaktykachorobzebowsmiledesignclinicwarszawa