Leczenie kanałowe, Warszawa | Smile Design Clinic

Nowoczesna stomatologia umożliwia kanałowe leczenie zębów pod mikroskopem. W porównaniu do tradycyjnych metod jest to duży przełom. Charakteryzuje się ogromną precyzją i bezpieczeństwem, co przekłada się na wysoką skuteczność zabiegu.

Kiedy konieczne jest leczenie kanałowe zęba?

Leczenie kanałowe jest konieczne, gdy dojdzie do zainfekowania miazgi zęba (tkanka wypełniająca jamę zęba). Należy wówczas oczyścić jego wnętrze, zdezynfekować kanały korzeniowe i wypełnić je specjalistycznym materiałem. Do stanu zapalnego miazgi doprowadza najczęściej długo nieleczona próchnica. Nagromadzone bakterie powodują powstanie zapalenia, co może objawiać się silnym bólem zęba. Aby uratować ząb przed usunięciem, konieczne jest podjęcie leczenia kanałowego. W naszej klinice Smile Design Clinic przeprowadzamy leczenie przy użyciu nowoczesnego mikroskopu endodontycznego, który zwiększa precyzję oraz skuteczność zabiegu.

Leczenie kanałowe pod mikroskopem – wskazania:

• zęby o nietypowej anatomii,
    • wąskie lub zrośnięte kanały zębowe,
    • zakrzywione korzenie zęba,
    • usunięcie z kanałów korzeni zębowych delikatnych narzędzi, które uległy złamaniu,
    • perforacja ściany zęba (wytworzenie się nieprawidłowego otworu).

Jak wygląda leczenie kanałowe pod mikroskopem?

1.    Na początku stomatolog w standardowy sposób otwiera ząb, następnie zabezpiecza go koferdamem (ochrona przed śliną), dzięki czemu zabieg jest aseptyczny (uniemożliwia wzrost i rozwój bakterii).

2.    W kolejnym etapie oczyszcza się kanały korzeni zębowych i komorę zęba z chorej miazgi.

3.    Wolne przestrzenie w kanałach następnie zostają wypełnione specjalnym materiałem – gutaperką.

Leczenie kanałowe pod mikroskopem przeprowadza się w wygodnej dla pacjenta, leżącej pozycji. Zabieg wykonuje się w znieczuleniu miejscowym, dzięki czemu jest on całkowicie bezbolesny. Mikroskop stomatologiczny pozwala na dużo szybsze i efektywniejsze leczenie chorych zębów niż tradycyjna metoda leczenia kanałowego.

Zalety leczenia zębów pod mikroskopem:

• mikroskop, dzięki możliwości wielokrotnego powiększenia obrazu, zapewnia niesamowitą precyzję,
    • urządzenie daje dużo dokładniejszy obraz niż tradycyjnie wykorzystywane zdjęcie RTG,
    • wpływa na wysoką jakość i skuteczność zabiegu,
    • jest to metoda bezpieczna, bezbolesna i komfortowa dla pacjentów,
    • przy jego pomocy można wyleczyć zęby jedno-, dwu-, trzy- i czterokanałowe.

Odbudowa zęba po leczeniu kanałowym

Leczenie kanałowe ratuje ząb, ale po jego przeprowadzeniu trzeba odbudować uszkodzoną koronę. Istnieje klika sposobów odbudowy zęba, które uzależnione są od stopnia jego zniszczenia. Kiedy ubytek jest niewielki, można odbudować go przy pomocy wypełnienia kompozytowego (plomba). W przypadku większych ingerencji wymagane jest zastosowanie wypełnień protetycznych (wkład koronowo-korzeniowy, korona protetyczna).

Leczenie kanałowe zębów pod mikroskopem uzupełnia ten zabieg o nową jakość. Wszystko oczywiście w trosce o komfort i bezpieczeństwo pacjenta, a także osiągnięcie zadowalających efektów leczenia. Metoda ta nie musi już kojarzyć się z wieloma wizytami w gabinecie stomatologicznym oraz dolegliwościami bólowymi.

Pamiętajmy, że leczenie kanałowe ratuje nasz ząb przed ekstrakcją i pozwala na zachowanie jego funkcjonalności.  Aby uzyskać więcej informacji, skontaktuj się z nami telefonicznie 22 765 61 90 / 22 765 61 82 lub mailowo klinika@smiledesignclinic.pl.

• leczenie kanałowe pod mikroskopem