Leczenie kanałowe | Smile Design Clinic Warszawa

Wokół kanałowego leczenia zębów powstało wiele mitów. Najczęściej słyszy się, że jest to bardzo bolesny, czasochłonny i nieprzyjemny zabieg. Przyszedł jednak czas, aby przekonać pacjentów, że współczesna stomatologia dba o zapewnienie im najwyższego komfortu podczas wizyt w gabinecie. Dotyczy to również leczenia kanałowego, które wykonuje się w znieczuleniu miejscowym oraz przy pomocy nowoczesnych instrumentów.

Jak wygląda leczenie kanałowe?

Leczenie kanałowe (endodontyczne) polega na oczyszczeniu kanałów korzeni zębowych oraz komory zęba. Przed rozpoczęciem leczenia konieczne jest wykonanie zdjęcia rentgenowskiego, które pozwoli stomatologowi na precyzyjne zaplanowanie zabiegu (lub zmierzenie korzeni specjalnym urządzeniem). Po usunięciu zainfekowanych tkanek wolne przestrzenie w kanałach wypełnia się specjalnym biozgodnym materiałem – gutaperką. Jest to konieczne, aby zabezpieczyć ząb przed ponownym przedostaniem się bakterii.

Kiedy konieczne jest leczenie kanałowe?

Leczenie endodontyczne jest konieczne, gdy dochodzi do zapalenia miazgi zęba. Sygnałem ostrzegawczym staje się najczęściej bardzo silny ból.

Po leczeniu kanałowym ząb jest martwy, ale, co najważniejsze zachowana zostaje jego funkcjonalność. Nieleczone zapalenie miazgi zęba może niestety doprowadzić do utraty zęba, a nawet zainfekowania pozostałych zębów.

Leczenie kanałowe przy pomocy mikroskopu

Współcześnie możliwe jest także leczenie kanałowe przy użyciu mikroskopu. Specjaliści z warszawskiej Smile Design Clinic podkreślają, że urządzenie to  pozwala uzyskać bardzo dokładny obraz kanałów zębowych, dzięki czemu lekarz może precyzyjnie  przeprowadzić ich oczyszczanie. Mikroskop zwiększa szanse na osiągnięcie pożądanego efektu leczenia, daje także stomatologowi duży komfort pracy, przy jego pomocy można wyleczyć zęby jedno-, dwu-, trzy- i czterokanałowe. Leczenie endodontyczne zawsze odbywa się w znieczuleniu miejscowym, dzięki czemu jest bezbolesne dla pacjenta.

Leczenie kanałowe pod mikroskopem – wskazania

• zęby o nietypowej anatomii
    • wąskie, zrośnięte lub zakrzywione korzenie

Odbudowa zęba po leczeniu kanałowym

Po leczeniu kanałowym zawsze należy odpowiednio odbudować ząb. W zależności od stopnia stomatologicznej interwencji, wymagane będzie wybranie właściwego rodzaju odbudowy. Przy rozległych ubytkach zaleca się najczęściej  wykonanie korony protetycznej, a przy mniejszym uszkodzeniu tkanki  proponowane są wypełnienia typu inlay/onlay/overlay. Odbudowę najlepiej wykonać z kompozytu lub materiału ceramicznego.

Leczenie kanałowe jest skomplikowanym i czasochłonnym zabiegiem, który wymaga od stomatologa dużej precyzji. Pozwala jednak na uniknięcie utraty chorego zęba oraz zachowanie jego funkcjonalności. Pacjenci nie powinni przerażać się perspektywą leczenia endodontycznego, ponieważ współcześnie jest ono dużo bardziej komfortowe niż kiedyś. Zastosowanie nowoczesnych urządzeń, takich jak mikroskop pozwala na dokładne i skuteczne wykonywanie nawet bardzo skomplikowanych zabiegów. Stomatolog może dzięki niemu widzieć powiększony obraz komory zęba, co wpływa na efektywność leczenia, a także zmniejszenie ryzyka wystąpienia niepożądanych powikłań.

Więcej informacji na temat leczenia kanałowego na stronie smiledesignclinic.pl.

• leczenie kanalowe