Stomatolog - profesjonalne usługi | Smile Design Warszawa

Czasem ząb boli z błahych przyczyn, może to być na przykład nadwrażliwość na temperaturę zimną lub gorącą spożywanych pokarmów czy napojów. Dolegliwości mogą dotyczyć pojedynczego zęba lub kilku. Na pewno, warto obserwować swoje objawy i skonsultować ból zęba ze specjalistą. Doświadczony stomatolog szybko oceni sytuację i w razie potrzeby, zleci odpowiednie badania, aby postawić prawidłową diagnozę. Zanim jednak trafisz do specjalisty, poznaj sześć najczęstszych powodów, przez które mogą boleć Cię zęby!

Próchnica zębów

Ból zęba to najczęściej postępująca próchnica. Jeśli więc szybko zgłosisz się do lekarza, możesz uniknąć większej zmiany chorobowej. Stomatolog w błyskawiczny i bezbolesny sposób poradzi sobie z tym problemem. Zęby psują się z różnych powodów, a rozpoznanie w pierwszym etapie tego zjawiska nie jest łatwe, ponieważ przebiega bezobjawowo. Jeśli więc czujesz ból zęba, a jest to próchnica, warto niezwłocznie zgłosić się do specjalisty. W Smile Design Clinic stosujemy leczenie próchnicy metodą ICON, bez borowania, którą wykorzystujemy w pierwszych stadiach choroby. Natomiast w przypadku zaawansowanych zmian próchnicowych, wypełniamy ubytki materiałem światłoutwardzalnym, inaczej zwanym kompozytowym.

Zapalenie miazgi zęba

Jeśli ból zęba jest długotrwały i intensywny, może być to zapalenie miazgi zęba. W takim przypadku stomatolog zaleci leczenie kanałowe. Endodoncja w Smile Design Clinic przeprowadzana jest w znieczuleniu, dzięki czemu Pacjent czuje się komfortowo, a stomatolog może spokojnie usunąć chorobowo zmienioną miazgę i wykonać pozostałe czynności medyczne. Jeśli leczenie kanałowe jest przeprowadzone w krótkim czasie po wystąpieniu objawów, może to uratować zęba. Endodoncja ma bowiem na celu zapobieganie usuwaniu uzębienia Pacjentów.

Nadwrażliwość zębów

Czasem zdarza się, że ból zębów jest spowodowany po prostu ich nadwrażliwością. Jeśli pojawia się wyłącznie po spożyciu gorących napojów lub mrożonych, takich jak kawa, herbata czy lody, to prawdopodobnie nie jest to powód do większych zmartwień. Sporą ulgą może być zmiana szczoteczki do zębów, na bardziej miękką czy używanie specjalnej pasty do zębów wrażliwych. Dobrze jednak, żeby Twoje wątpliwości rozwiał stomatolog, który dokładnie obejrzy zęby i będzie w stanie realnie ocenić bieżącą sytuację.

Paradontoza

Nadwrażliwość, a także krwawienie z dziąseł mogą być objawami poważnej choroby, jaką jest paradontoza. Jeśli więc zaobserwujesz u siebie tego rodzaju dolegliwości, nie bagatelizuj ich, ponieważ mogą się przyczynić w przyszłości do utraty zębów. Stomatolog będzie w stanie postawić właściwą diagnozę, dlatego warto się do niego zgłosić, gdy tylko wystąpią, te z pozoru niewinne, symptomy. W Smile Design Clinic przeprowadzamy zabiegi z dziedziny periodontologii, która zajmuje się diagnozowaniem i leczeniem chorób przyzębia. W razie potrzeby, jesteśmy w stanie sprostać zadaniu zatrzymania rozwoju paradontozy i prowadzeniu skutecznej profilaktyki.

Pęknięcie szkliwa

Może się też zdarzyć, że ból zęba spowodowany jest pęknięciem szkliwa. To z kolei, najczęściej wiąże się z wadą zgryzu albo bruksizmem, czyli zgrzytaniem zębów podczas snu. Tym razem również stomatolog powinien ocenić, jakie kroki należy przedsięwziąć, aby uniknąć postępu niekorzystnych zmian.

Wyrzynanie się zębów mądrości

Ból w obrębie jamy ustnej to czasem także symptom wyrzynania się zębów mądrości. Niestety dolegliwości te mogą się wiązać z próchnicą wyrzynających się ósemek, dlatego warto, by obejrzał je stomatolog i w razie potrzeby podjął leczenie.

Smile Design Clinic – tu znajdziesz specjalistów, którzy pomogą Ci zwalczyć ból zęba. Już dziś umów się na wizytę ze stomatologiem!

• stomatolog warszawa