Usuwanie kamienia nazębnego | Smile Design Clinic Warszawa

Dziąsła mają ogromny wpływ na kondycję zębów. Szczególna dbałość o stan dziąseł jest bardzo ważna. Często bagatelizowany problem z dziąsłami może skutkować poważnymi chorobami, np. paradontozą. Dlatego dobrze jest zainteresować się tematem troski o dziąsła, aby móc cieszyć się ich doskonałym stanem do końca życia. Systematyczna i konsekwentna profilaktyka przyczynia się bowiem do utrzymania dziąseł i zębów w znakomitej formie. Sprawdź cztery proste metody, które pozwolą Ci na utrzymanie dziąseł w rewelacyjnej kondycji, a unikniesz niepotrzebnych kłopotów!

Odpowiednia higiena jamy ustnej

Pierwszą i podstawową metodą na zadbane dziąsła jest odpowiednia higiena jamy ustnej. Ważne jest mycie zębów i czyszczenie przestrzeni międzyzębowych nicią dentystyczną, po każdym posiłku. Niestety są sytuacje, w których nie możesz tego zrobić, chociażby z racji obowiązków zawodowych albo w podróży. Wtedy można ograniczyć czyszczenie zębów do minimum dwóch razy dziennie – rano i wieczorem. Dlaczego częsta higiena jamy ustnej jest tak ważna? Nieczyszczone zęby i dziąsła narażone są na działanie bakterii. Te z kolei przyczyniają się do powstawania stanów zapalnych przyzębia i rozwoju paradontozy, a także do chorób układu oddechowego czy układu krążenia. A co w przypadku krwawiących dziąseł? Może to być wina zbyt ostrej szczoteczki lub za bardzo intensywnego szczotkowania. Jeśli po zmianie szczotki do zębów problem wciąż się pojawia, warto zgłosić się do stomatologa w celu postawienia diagnozy. Nasi specjaliści ze Smile Design Clinic pomogą Ci w ustaleniu przyczyny krwawiących dziąseł oraz wskażą drogę rozwiązania tego problemu.

Usuwanie kamienia nazębnego, czyli skaling

Drugą prostą metodą na zdrowe dziąsła jest systematyczne usuwanie kamienia nazębnego. Jest to doskonała profilaktyka, która ma realny wpływ zarówno na kondycję dziąseł, jak i zębów. Najlepiej wykonywać zabieg w pakiecie z piaskowaniem, polerowaniem i fluoryzacją oraz powtarzać go co 6 miesięcy. Regularne usuwanie kamienia nazębnego pozwoli Ci na utrzymanie dziąseł oraz zębów w świetnej formie. Skaling ma też funkcję ochraniającą przed bakteriami, a także powstawaniem oraz rozwojem paradontozy. Zaniedbanie usuwania kamienia nazębnego może mieć przykre skutki, włącznie z wypadaniem zębów w przypadku zaawansowanej i nieleczonej paradontozy.

Właściwa dieta, a w tym zdrowe nawyki

Trzecim czynnikiem, który pozwoli Ci na utrzymanie dziąseł w poprawnej kondycji jest właściwa dieta. Co się pod tym kryje? Nic trudnego. Chodzi tylko o to, aby odżywiać się racjonalnie, a także dostarczać organizmowi odpowiednią ilość wszystkich witamin, mikro oraz makroelementów oraz unikać słodyczy. Wartościowe są szczególnie świeże owoce i warzywa. Zaleca się także ograniczanie spożywania produktów słodzonych. Jeśli już sięgniesz po ulubione ciastka czekoladowe, pamiętaj, aby niezwłocznie umyć zęby, ponieważ cukry przyczyniają się powstawania próchnicy.

Regularne kontrole u stomatologa

Czwartą i zarazem ostatnią, prostą zasadą, dzięki której Twoje dziąsła będą Ci służyć sprawnie latami, są regularne wizyty kontrolne u stomatologa – raz na pół roku. Pozwoli to na wyeliminowanie drobnych zmian próchnicowych, a także stały monitoring kondycji Twoich zębów i dziąseł!
    Smile Design Clinic – skontaktuj się z nami, aby zadbać o zdrowie swoich dziąseł i zębów! Zapraszamy!

• dobry dentysta - warszawa