Groźna choroba dziąseł - paradontoza | Smile Design Clinic Warszawa

O konieczności mycia zębów przynajmniej dwa razy dziennie, wiedzą nawet dzieci w przedszkolu. Właściwa i regularna higiena jamy ustnej to absolutna podstawa, bez której nie ma szans na zdrowe zęby i piękny uśmiech. Jeśli unikasz dentysty, bo się go boisz lub stresujesz koniecznością wizyty w gabinecie stomatologicznym, a jednocześnie masz problem z krwawieniem dziąseł (nawet sporadycznym), to możesz mieć naprawdę poważny kłopot, z którym poradzi sobie tylko periodontolog.

Leczenie dziąseł u periodontologa

Periodontologia to jeden z działów stomatologii, który zajmuje się chorobami tkanek wokół zęba, czyli dziąseł i kości. Takie schorzenia są bardzo niebezpieczne, ponieważ mogą prowadzić nawet do rozchwiania i utraty zębów. Jednocześnie pacjenci często ignorują sygnały ostrzegawcze i w nieskończoność odkładają wizytę u stomatologa. Jeśli ty również należysz do tego grona, to możesz mieć pewność, że nie wyniknie z tego nic dobrego dla twojego uśmiechu.

Prawdziwym i największym zagrożeniem dla zdrowia dziąseł i kości jest zaniedbywanie higieny jamy ustnej. Chociaż wydaje się, że codzienne mycie zębów, to całkowicie naturalna sprawa, niestety wcale tak nie jest. Wiele osób ma problem z przestrzeganiem higieny, a przecież nie chodzi wyłącznie o szczotkowanie, ale również o płukanie, używanie nici dentystycznej i oczywiście regularne wizyty u stomatologa. Może nie masz problemu z higieną, ale i tak odczuwasz pewien dyskomfort ze strony dziąseł – w takiej sytuacji problemem może być, np. niewłaściwe szczotkowanie, które często przynosi szkodę, a nie pożytek. Koniecznie wybierz się do specjalisty, a najlepiej periodontologa, który przyjrzy się nie tylko twoim zębom, lecz także dziąsłom oraz kościom. Pamiętaj, że im wcześniej odkryjesz chorobę i rozpoczniesz leczenie, tym krótsze i efektywniejsze ono będzie.

Największy wróg zdrowia twoich dziąseł, czyli paradontoza

Przyczyny paradontozy to w przeważającej części właśnie niewystarczająca higiena jamy ustnej, a dodatkowo palenie papierosów, spożywanie dużej ilości alkoholu, zła dieta, wady zgryzu czy przyjmowanie niektórych leków. Dawniej uważało się, że paradontoza jest chorobą wyłącznie genetyczną, więc dziedziczną, ale to nie jest prawda.

To bardzo podstępna choroba, która może rozwijać się przez długi czas bez jakichś szczególnie niepokojących objawów, aby na koniec doprowadzić nawet do utraty zębów.

Jakie objawy powinny cię zaniepokoić? Przede wszystkim krwawienie dziąseł, nieświeży oddech, obrzęk, zaczerwienienie oraz obniżenie linii dziąseł (odsłonięcie szyjek zębowych), a dodatkowo wrażliwość na gorące, zimne, kwaśne i słodkie napoje oraz potrawy. Takie objawy powinny zaprowadzić cię prosto do gabinetu stomatologicznego.

Jak leczyć paradontozę?

Leczenie paradontozy rozpoczyna się od diagnostyki, dlatego tak ważne jest, żeby nie zwlekać zbyt długo i nie pozwolić rozwijać się chorobie. Kolejny krok to usunięcie kamienia nazębnego, którego nagromadzenie prowadzi do stanów zapalnych i cofania się dziąseł, a w konsekwencji rozchwiania oraz wypadania zębów. Aby do tego nie doszło, lekarz wytłumaczy ci, w jaki sposób prawidłowo czyścić zęby i dbać o higienę jamy ustnej. Natomiast, w przypadkach bardziej zaawansowanych możesz poddać się specjalistycznym zabiegom dedykowanym osobom borykającym się z paradontozą.

Leczenie dziąseł nie jest niczym niezwykłym, dlatego nie bój się wizyty u specjalisty. Umów się na konsultację w Smile Design Clinic w Warszawie jak najszybciej!

• Nie lekcewaz krwawienia dziasel