Krwawienie dziąseł- jak leczyć? | Smile Design Clinic Warszawa

Krwawiące dziąsła to według stomatologów problem co drugiego dorosłego człowieka. Najpierw pojawia się zazwyczaj przy szczotkowaniu i nitkowaniu zębów, później również przy jedzeniu. Często problem ten jest bagatelizowany i pomijany, pomimo tego, że może  być poważnym sygnałem ostrzegawczym, a zaniechanie leczenia prowadzi nawet do utraty zębów. Bolesne, wrażliwe i krwawiące dziąsła to sprawa, z którą niezwłocznie należy zgłosić się do lekarza. Dowiedz się jakie są przyczyny krwawienia z dziąseł oraz jak je leczyć!

Krwawienie dziąseł – przyczyny

Zazwyczaj przyczyn krwawienia z dziąseł upatruje się w nieprawidłowej higienie jamy ustnej.(np. zbyt mocne i intensywne szczotkowanie zębów oraz agresywne nitkowanie). Również mechaniczne uszkodzenia dziąseł mogą objawiać się krwawieniem. Krwawiące dziąsła czasami są również objawem niektórych chorób, takich jak:

• cukrzyca
    • nadczynność tarczycy
    • choroby krwi, anemia
    • choroba wieńcowa serca
    • niedobór witamin

Inne przyczyny pojawienia się krwawiących dziąseł:

• nagryzanie zębem przeciwstawnym na dziąsło
    • nieprawidłowo wykonane wypełnienia
    • wady zgryzu
    • źle dopasowane protezy
    • stres
    • nieprawidłowa dieta
    • palenie papierosów

Niestety krwawiące dziąsła mogą świadczyć też o poważnych chorobach przyzębia, nagromadzeniu kamienia nazębnego, a nawet paradontozy.

Kamień nazębny – pierwszy winny krwawienia dziąseł

Kamień nazębny to zwapniała płytka nazębna, tworząca się z nieusuniętego z zębów osadu. Powstaje w wyniku mineralizacji płytki zlokalizowanej w okolicy zęba. Płytka nazębna jest produktem bakteryjnym, ale oprócz bakterii zawiera resztki pokarmowe, komórki nabłonka i śluz. Tworzy się w nawet w ciągu 24 godzin od posiłku i nie jest możliwe usunięcie jej przez płukanie jamy ustnej. Jej nagromadzenie prowadzi to krwawienie z dziąseł.

Prawidłowa higiena jamy ustnej

Kiedy zauważysz problem krwawiących dziąseł, najgorsze co możesz zrobić to zaprzestać szczotkowania zębów. Spowoduje to tylko coraz większe nagromadzenie płytki nazębnej. Aby usunąć osad i nieczystości nie potrzeba dużej siły, wystarczy odpowiedni czas mycia oraz właściwa technika szczotkowania polegająca na “wymiataniu” nieczystości. Jak dodają nasi stomatolodzy ze Smile Design Clinic w Warszawie, warto również wymienić szczoteczkę na miękką z małą główką, gdyż taką łatwiej jest dotrzeć do trudno dostępnych powierzchni.

Skaling – usuwanie kamienia nazębnego

Utwardzonej płytki nazębnej nie można już usunąć we własnym domu za pomocą szczoteczki i zwalczyć problemu krwawienia z dziąseł, dlatego należy udać się do stomatologa, aby w profesjonalny sposób oczyścił zęby i kieszonki dziąseł. Skaling to zabieg polegający na usuwaniu twardych złogów nazębnych, czyli kamienia nazębnego. Najczęściej wykonuje się go sposobem mechanicznym za pomocą małego wiertła frezowego, w przypadku krwawienia dziąseł stosowana jest raczej metoda ultradźwiękowa lub laserowa. Poddawanie się skalingowi pozwoli na wyeliminowanie problemu krwawienia dziąseł spowodowanego kamieniem nazębnym.

Krwawienie dziąseł – przyczyny

• cukrzyca
    • nadczynność tarczycy
    • choroby krwi, anemia
    • choroba wieńcowa serca
    • niedobór witamin

Inne przyczyny pojawienia się krwawiących dziąseł:

• nagryzanie zębem przeciwstawnym na dziąsło
    • nieprawidłowo wykonane wypełnienia
    • wady zgryzu
    • źle dopasowane protezy
    • stres
    • nieprawidłowa dieta
    • palenie papierosów

Kamień nazębny – pierwszy winny krwawienia dziąseł

Prawidłowa higiena jamy ustnej

Skaling – usuwanie kamienia nazębnego

Smile Design Clinic w Warszawie – tu znajdziesz profesjonalną pomoc. Skontaktuj się z nami i pozbądź się problemu krwawiących dziąseł!

• dobry dentysta - warszawa