Szybkie leczenie kanałowe | Smile Design Clinic Warszawa

Zmagasz się z bólem zęba? Lepiej nie bagatelizuj tego objawu! Może być przyczyną nie tylko próchnicy, lecz także zapalenia miazgi i konieczne okaże się leczenie kanałowe. Zwlekanie z wizytą u stomatologa w tym wypadku może być bardzo ryzykowne i w najgorszym razie zakończyć się nawet ekstrakcją zęba. Leczenie kanałowe jest często szansą na uratowanie uzębienia, dlatego zawsze warto je podjąć. Naturalne zęby powinny Ci służyć jak najdłużej, pamiętaj więc o profilaktyce i wykorzystaniu współczesnych możliwości, jakie ma stomatologia zachowawcza oraz endodoncja!

Czym jest miazga zębowa?

Miazga zębowa to tkanka, która wypełnia wnętrze zęba. Może być koronowa, w przypadku gdy wypełnia komorę, lub korzeniowa, czyli wypełniająca kanał korzenia. Co istotne, miazga zębowa jest mocno unerwiona, a jeśli zostanie zakażona za sprawą zaawansowanej próchnicy, ząb zaczyna mocno boleć. W takiej sytuacji wskazane jest jak najszybsze udanie się do lekarza, który przeprowadzi leczenie kanałowe.

Endodoncja – w drodze do zachowania naturalnego uzębienia

Endodoncja zajmuje się rozpoznawaniem oraz leczeniem chorób miazgi zębowej, a także tkanek okołowierzchołkowych. Podstawową jej metodą jest leczenie kanałowe, które pozwala na uratowanie zęba dotkniętego rozwiniętą próchnicą. Wskazaniem do wykonania zabiegów jest również martwica i zgorzel miazgi, złamania i uszkodzenia mechaniczne zębów, a także planowane uzupełnienia protetyczne. W Smile Design Clinic posługujemy się mikroskopem w leczeniu kanałowym, co przyczynia się do precyzyjnego usunięcia z wnętrza zęba zakażonych tkanek. Czasem zdarza się jednak, że nawet leczenie kanałowe nie przynosi pożądanych efektów i ząb trzeba usunąć. W przypadku braków w uzębieniu dobrze skorzystać z możliwości założenia korony. Nasi eksperci dobiorą dla Ciebie naturalnie wyglądające uzupełnienie i w krótkim czasie doprowadzą Twoje zęby do pełnej funkcjonalności oraz rewelacyjnej prezencji!

Konsekwencje nieleczonej próchnicy

Regularne kontrole stomatologiczne mogą uchronić Cię przed zagrożeniami związanymi z nieleczoną próchnicą. Często wystarczy badanie profilaktyczne, wypełnienie ubytku i usunięcie kamienia nazębnego, żeby zapobiec groźnym następstwom, takim jak zapalenie miazgi zębowej czy choroby przyzębia. Zaawansowana próchnica to także duże prawdopodobieństwo zniszczenia wnętrza zęba, w którym ratunkiem może okazać się jedynie leczenie kanałowe. Stomatologia zachowawcza przyczynia się więc do zminimalizowania ryzyka utraty zębów, na co warto zwrócić szczególną uwagę. Wyrwane zęby zawsze można uzupełnić za pomocą korony, ale należy walczyć o zdrowie własnego uzębienia za wszelką cenę i tak długo, jak to możliwe.

Leczenie kanałowe – jak to wygląda?

Kiedy miazga zębowa jest już zakażona bakteriami, nasi specjaliści przeprowadzają dokładne leczenie kanałowe, które jest złożone z kilku etapów. Najpierw lekarz podaje zastrzyk znieczulający, potem otwiera komorę zęba i usuwa miazgę z kanałów korzeniowych, a następnie wypełnia odkażone kanały, najczęściej gutaperką. W Smile Design Clinic tego rodzaju zabieg wykonywany jest z zastosowaniem mikroskopu, co wpływa na jakość przeprowadzonego leczenia oraz bezpieczeństwo. Potem pozostaje tylko założenie podkładu oraz wypełnienie zęba. Dzięki nowoczesnym technologiom i doświadczeniu naszych specjalistów możesz liczyć na szybkie oraz bezbolesne leczenie kanałowe.
    Endodoncja w Smile Design Clinic – sprawdź ofertę i umów się na wizytę. Zadzwoń, aby dowiedzieć się więcej:

• endodoncja - warszawa