Leczenie kanałowe pod mikroskopem | Smile Design Clinic

Leczenie kanałowe (endodontyczne) jest konieczne, gdy dojdzie do zapalenia miazgi zęba. Nieodwracalne zmiany chorobowe wymagają wówczas dokładnego oczyszczenia kanału zębowego. Taki zabieg pozwala na uratowanie zęba i zachowanie jego funkcjonalności. Wokół leczenia kanałowego powstało jednak wiele mitów, dlatego często źle kojarzy się pacjentom i wzbudza obawy. Dziś warto zaznaczyć, że nowoczesna stomatologia dba o komfort każdego pacjenta i leczenie kanałowe także może być bezbolesne oraz w pełni skuteczne.

Leczenie kanałowe pod mikroskopem

Najnowsze kliniki stomatologiczne, takie jak warszawska Smile Design Clinic,  jest wyposażonych w mikroskop. Urządzenie to wykorzystuje się m.in. podczas przeprowadzania leczenia kanałowego. Mikroskop, dzięki możliwości powiększenia obrazu, umożliwia lekarzowi dokładne widzenie całego zęba i jego kanałów, które następnie może precyzyjnie oczyścić. Dzięki tej technice, do minimum zmniejszone zostaje ryzyko wystąpienia powikłań.

Tradycyjne leczenie kanałowe a leczenie pod mikroskopem

Dla pacjenta leczenie z użyciem mikroskopu właściwie nie odróżnia się od leczenia klasycznego. Urządzenie umieszcza się nad jego głową, po czym lekarz podaje znieczulenie miejscowe, zabezpiecza ząb i rozpoczyna leczenie. Oczyszczone kanały wypełnia się specjalnym preparatem, który chroni je przed przedostaniem się bakterii. Na koniec lekarz musi odtworzyć naturalny kształt zęba przy użyciu indywidualnie dobieranych wypełnień. Leczenie pod mikroskopem może być z powodzeniem przeprowadzane nawet w trudnych przypadkach, np. gdy korzenie są zakrzywione. Bagatelizowanie zainfekowanego zęba może wywołać silny ból, stany zapalne, a nawet doprowadzić do jego koniecznej ekstrakcji.

Pod mikroskopem można leczyć zęby jedno-, dwu-, trzy- i czterokanałowe.

Zalety leczenia kanałowego pod mikroskopem

• zwiększa skuteczność leczenia
    • daje lekarzowi powiększony, dokładny i oświetlony obraz pola zabiegowego, co pozwala na precyzyjne przeprowadzenie leczenia
    • może być wykorzystywane przy trudnej budowie anatomicznej zęba, powykrzywianych, wąskich lub zrośniętych korzeniach
    • leczenie przebiega szybciej i sprawniej
    • może być przeprowadzone, gdy pierwotne leczenie kanałowe nie przyniosło pożądanego efektu
    • pacjent nie odczuwa dyskomfortu dzięki zastosowaniu znieczulenia miejscowego

Użycie mikroskopu pozwala przeprowadzić skuteczne leczenie kanałowe zębów. Daje pacjentowi szansę na zachowanie funkcjonalności zęba i uniknięcie jego ekstrakcji. Odbudowa zęba po leczeniu endodontycznym pozwoli na odtworzenie jego naturalnego kształtu i dopasowanie do reszty uzębienia. Przy mniejszych ubytkach wystarczy wypełnienie materiałem kompozytowym, natomiast przy dużych zniszczeniach konieczne może być zastosowanie specjalnego wkładu lub korony protetycznej. Sukces leczenia kanałowego zależy przede wszystkim od umiejętności lekarza oraz stosowania najnowocześniejszych urządzeń, które wpływają na dokładność zabiegu.

Więcej informacji na temat leczenia kanałowego pod mikroskopem znajdziemy na stronie kliniki smiledesignclinic.pl.

• leczenie kanalowe