Leczenie kanałowe, Warszawa | Smile Design Clinic

Leczenie kanałowe wielu pacjentom kojarzy się z długotrwałym procesem i dolegliwościami bólowymi. Warto jednak podkreślić, że współczesna stomatologia dba o zapewnienie komfortowego leczenia, dlatego stosuje nowoczesne rozwiązania, np. kanałowe leczenie zębów pod mikroskopem. Ta forma leczenia nie powinna budzić w nas strachu, ale nadzieję na to, że można jeszcze uratować chory ząb i uniknąć jego usunięcia.

Leczenie kanałowe – kiedy jest konieczne?

Leczenie kanałowe to podstawowy zabieg wykonywany w ramach endodoncji – działu stomatologii zajmującego się leczeniem miazgi zęba. Leczenie kanałowe jest niezbędne, kiedy dojdzie do zainfekowania miazgi, która najczęściej wiąże się z wystąpieniem silnego bólu. To wówczas jedyny sposób na zachowanie zęba. W klinice stomatologicznej Smile Design Clinic w Warszawie wykonuje się leczenie kanałowe zębów przy użyciu mikroskopu endodontycznego. Urządzenie to zwiększa precyzję i skuteczność zabiegu. Pozwala na przeprowadzenie leczenia nawet podczas jednej wizyty.

Leczenie kanałowe – na czym polega?

Leczenie kanałowe polega na oczyszczeniu wszystkich kanałów korzeni zęba i jego komory z chorej miazgi. Po usunięciu zainfekowanych tkanek i ich dezynfekcji, stomatolog wypełnia wolne przestrzenie w kanałach specjalnym materiałem zabezpieczającym – gutaperką. Każdy zabieg leczenia endodontycznego przeprowadzany jest w znieczuleniu miejscowym, aby zapewnić pacjentowi komfort i zredukować ewentualne odczucia bólowe.

Zalety leczenia kanałowego pod mikroskopem

Leczenie zębów pod mikroskopem to nowoczesna metoda, która charakteryzuje się niesamowitą precyzją, bezpieczeństwem i skutecznością. Dzięki mikroskopowi stomatologicznemu, lekarz może bardzo dokładnie (w powiększeniu) obejrzeć komorę zęba. Mikroskop daje dokładniejszy obraz niż zdjęcie RTG, na którym polega się podczas tradycyjnego leczenia kanałowego. Sprzyja to efektywności zabiegu i zmniejsza ryzyko wystąpienia jakichkolwiek powikłań. Przy jego pomocy można wyleczyć zęby jedno-, dwu-, trzy- i czterokanałowe.

Po leczeniu kanałowym ząb jest martwy, ponieważ usunięto z niego tkanki odpowiedzialne za ukrwienie i unerwienie, ale zachowuje swoją funkcjonalność. Po wypełnieniu kanałów ząb wypełnia się materiałem kompozytowym lub wybiera się odpowiednią odbudowę protetyczną, czy wypełnienia typu inlay/onlay/overlay.

Szczególne wskazania do leczenia kanałowego pod mikroskopem:

• zęby o nietypowej anatomii,
    • wąskie lub zrośnięte kanały,
    • zakrzywione korzenie,
    • perforacja,
    • złamanie narzędzia endodontycznego.

Leczenie kanałowe niesie za sobą nieocenione korzyści. Niekiedy jest ostatnią możliwością ratunku dla chorego zęba i pozwala na jego zachowanie. Pamiętajmy, że usunięcie zęba to ostateczność. Jeśli mamy nowoczesne metody, które pozwalają szybko i bezboleśnie przejść przez leczenie kanałowe, bez żadnych wątpliwości powinniśmy się na nie zdecydować.

Leczenie kanałowe pod mikroskopem to zupełnie nowa jakość zabiegów endodontycznych. Nie powoduje bólu, ale przynosi pacjentom ulgę. Jest to również tańszy sposób leczenia niż usunięcie zęba i zastąpienie go np. implantem.

W celu uzyskania informacji na temat leczenia kanałowego w Warszawie, skontaktuj się z naszą kliniką stomatologiczną Smile Design Clinic.

• leczenie kanałowe warszawa