Próchnica - leczenie dzieci | Smile Design Clinic

Próchnica to choroba, która dotyka większość z nas. Rozwija się w błyskawicznym tempie i stanowi zagrożenie dla zdrowia, a także kondycji zębów. Niestety schorzenie to dotyczy również dzieci, atakowane są już ich zęby mleczne, dlatego warto zadbać o stan uzębienia pociechy tak, żeby zapobiegać większym kłopotom w przyszłości. Leczenie próchnicy kojarzy się większości z nas z wiertłem i bólem, tymczasem obecnie stomatolog w nowoczesnym gabinecie stomatologicznym nie zawsze musi go używać.

Próchnica – leczenie dzieci bez borowania

Najnowsze sposoby walki z próchnicą pozwalają nie tylko na usunięcie problemu bez użycia wiertła, ale również bezboleśnie. Jednym z takich innowacyjnych systemów jest metoda ICON. W Smile Design Clinic posiadamy możliwości przeprowadzania zabiegów z użyciem tej techniki, która zapewnia wysoki komfort wizyty, również najmłodszych. Preparat zawiera płynny materiał akrylowy, dzięki czemu po nałożeniu go na zęby – próchnica zostaje usunięta z powierzchni zębów. ICON to rewelacyjny, bezinwazyjny sposób leczenia tego schorzenia w pierwszej jego fazie rozwoju, wybielając równocześnie nieestetyczne plamy z zębów.

Stomatologia dziecięca – jak wyglądają wizyty?

Wizyty lekarskie w Smile Design Clinic przebiegają w ciepłej, pozytywnej atmosferze, dzięki czemu dziecko ma poczucie bezpieczeństwa. W naszym gabinecie możesz liczyć na profesjonalne, specjalistyczne podejście do Twojego malucha, który z pewnością polubi spotkania z lekarzem. Jeśli to konieczne, w momencie kiedy próchnica jest w zaawansowanym stadium, stosujemy znieczulenia z użyciem sedacji wziewnej, czyli gazu rozweselającego. Wykwalifikowany stomatolog przeprowadza także lakowanie oraz lakierowanie zębów dziecka, celem wzmocnienia uzębienia i ochrony przed próchnicą. Stomatologia dziecięca w Smile Design Clinic to również kącik dziecięcy, w którym znajdują się zabawki oraz materiały edukacyjne dla najmłodszych.

Próchnica – przyczyny powstawania

Bardzo ważne, żeby uświadamiać dziecku od momentu, w którym zaczyna się komunikować z otoczeniem, skąd bierze się próchnica. Na powstanie i rozwój tej choroby ma bowiem wpływ spożywanie słodyczy. Staraj się nie karmić malucha słodyczami, a jeśli już je, tłumaczyć mu, że trzeba umyć ząbki, bo będą chore. Bardzo małe dzieci przyswajają sobie wiedzę w tak podstawowym obszarze i chętnie rezygnują z jedzenia słodkich przekąsek, jeśli rodzice o tym z nimi rozmawiają.

Jak rozwija się próchnica?

Ta bakteryjna choroba zakaźna tkanek twardych zęba rozpoczyna się z powodu działania kwasów, które są wytwarzane przez bakterie płytki nazębnej, jako wynik metabolizmu cukrów. Potem następuje utrata minerałów budujących szkliwo, a następnie jego powierzchnia zmienia się na bardziej porowatą. W tym momencie na zębach pojawia się ciemna plamka, która psuje ząb w jego głębi. Powoduje to ból zęba oraz jego nadwrażliwość na temperaturę. Próchnica w tym stadium wymaga natychmiastowego leczenia.

Warto zadbać o zęby mleczne dzieci

Nie należy zaniedbywać dbałości o zęby mleczne dzieci. Codzienna higiena jamy ustnej, a także wizyty u stomatologa przyczyniają się bowiem do lepszej kondycji przyszłego uzębienia. Nieleczona próchnica wpływa na stan uzębienia stałego, dlatego tak ważne jest również jego lakowanie i lakierowanie. Metoda ICON pozwala na nieinwazyjne leczenie choroby, warto więc skorzystać z możliwości, jakie daje nowoczesna stomatologia.

Stomatologia dziecięca – tu znajdziesz więcej informacji o leczeniu zębów u dzieci. Już dziś zadzwoń i umów się na wizytę kontrolną ze swoją pociechą!

• leczenie prochnicy ICON - opinie