Leczenie próchnicy ICON | Smile Design Clinic Warszawa

Próchnica jest najczęstszą chorobą, jaka dotyka nasze zęby. Za jej powstawanie odpowiedzialne są bakterie znajdujące się w płytce nazębnej. Bagatelizowana może przynieść poważne konsekwencje dla naszych zębów i zdrowia całego organizmu. Próchnicę należy leczyć, a jedną z metod jest ICON – sprawdźmy, na czym polega.

Próchnica zębów – co powoduje jej powstanie?

Próchnica jest procesem, który niszczy tkanki zęba na skutek działania kwasów (te powstają podczas rozkładania cukrów przez bakterie w jamie ustnej). Przyczyną jej rozwoju jest najczęściej niewłaściwa higiena jamy ustnej. Bakterie, które nie zostaną usunięte podczas szczotkowania zębów powodują odkładanie się płytki nazębnej.

Jak zapobiegać rozwojowi próchnicy zębów?

Specjaliści z kliniki stomatologicznej Smile Design Clinic odpowiadają, że najważniejsze jest regularne mycie zębów po posiłkach, używanie specjalnych płukanek i nici dentystycznych. Powinniśmy unikać także częstego spożywania jedzenia i napojów, które zawierają duże ilości cukru.

Objawy próchnicy zębów

Pierwszym objawem próchnicy jest powstawanie plam próchnicowych. W miarę rozwoju tej choroby powierzchnia szkliwa staje się bardziej chropowata i przybiera ciemne zabarwienie. Postępująca próchnica doprowadza do pojawienia się ubytków w zębach, a w dalszych fazach do zapalenia ich miazgi. Miejsca, które są szczególnie podatne na działanie próchnicy to szczeliny i bruzdy zębowe, okolice szyjki zęba oraz powierzchnie styczne zębów. Są to obszary bardzo trudne w pielęgnacji i codziennym oczyszczaniu, dlatego bakterie potrafią szybko się tam namnażać.

Kiedy tylko zauważymy pierwsze objawy próchnicy, powinniśmy zgłosić się do stomatologa. Podjęcie leczenie w pierwszym stadium tej choroby jest bezbolesne i może uchronić nas przed bólem zębów i nieprzyjemnymi zabiegami. Przy plamie próchnicowej można jeszcze skutecznie remineralizować szkliwo. W przypadku większych ubytków należy usunąć zainfekowaną zębinę, po czym stomatolog odbudowuje ją specjalnym materiałem.

ICON – bezbolesne leczenie próchnicy zębów

Leczenie próchnicy metodą ICON polega na usunięciu zewnętrznej warstwy szkliwa i nałożeniu na zmieniony chorobowo ząb żelu zawierającego kwas solny. Następnie powierzchnia zęba zostaje osuszona, a stomatolog aplikuje na nią – żywicę Icon. Ten płynny preparat wypełnia zmiany próchnicowe, po czym twardnieje. ICON to bezbolesne i łagodne leczenie, które profesjonalnie regeneruje szkliwo i nie wymaga borowania. Specjaliści z warszawskiej kliniki Smile Design Clinic dodają, że metoda ta może być stosowana do leczenia początkowych zmian próchniczych, a nie jej zaawansowanych faz.

Próchnica to poważna choroba, jaka najczęściej dotyka nasze zęby. Aby nie doprowadzić do jej powstania, należy pamiętać o codziennej higienie jamy ustnej oraz regularnych wizytach kontrolnych w gabinecie stomatologicznym. Próchnica rozpoznana we wczesnym stadium jest możliwa do wyleczenia. Nowoczesne metody walki z nią, m.in. ICON, pozwalają ochronić zęby przed dalszym psuciem się i nadają im zdrowy wygląd.

• leczenie prochnicy