Leczenie paradontozy | Smile Design Clinic Warszawa

Zapewne słyszałeś o paradontozie, a w oczy rzuciły Ci się reklamy sugerujące, jaką pastę powinieneś wybrać, aby ta przykra dolegliwość ominęła Cię szerokim łukiem. Ale czy na pewno wiesz, czym jest paradontoza i co musisz zrobić, aby nadal słuchać o niej tylko w telewizji? Na pewno chcesz cieszyć się jak najdłużej mocnymi i zdrowymi zębami, nie lubisz cierpieć z powodu bólu, nie chcesz wstydzić się nieświeżego oddechu. Aby tak się stało, musisz poznać wroga, jakim jest paradontoza i sięgnąć po odpowiednie narzędzia do walki z nią. Zobacz, co możesz zrobić dla swoich zębów.

Paradontoza – fakty o chorobie

Określenie choroby nazwą ,,paradontoza” odchodzi powoli do lamusa, coraz częściej stosowanym w medycynie określeniem jest termin ,,zapalenie przyzębia”. Warto, abyś zapamiętał, że jedno i drugie sformułowanie oznacza to samo, czyli przykrą dolegliwość, którą musisz niezwłocznie zacząć leczyć. Nie daj się zwieść pozorom, nie jest to choroba atakująca osoby w podeszłym wieku, dziś zmagają się z nią ludzie bardzo młodzi, a nierzadko nawet dzieci! Jeśli zauważysz u siebie krwawienie dziąseł podczas szczotkowania lub od pewnego czasu trapi Cię problem nieświeżego oddechu, koniecznie umów się na wizytę kontrolną! To mogą być początki paradontozy. W Smile Design Clinic przyjrzymy się Twoim dziąsłom i pomożemy Ci rozwiać obawy, a w razie konieczności wdrożymy odpowiednie leczenie periodontologiczne. Pamiętaj o tym, że paradontozę się leczy. Skutecznie. Jednak, aby było to możliwe, musisz mieć świadomość, że problem może dotyczyć także Ciebie. Niezależnie od tego, ile masz lat. Choroba przez długi czas rozwija się cicho i podstępnie. Możesz zauważyć naprawdę niewielkie i dyskretne objawy, ale każdy, nawet najmniejszy powinien skłonić Cię do kontrolnej wizyty. I jeszcze jedno – regularnie usuwaj kamień nazębny. To od niego wszystko może się zacząć, dlatego pamiętaj, aby do zabiegów pielęgnacyjnych włączyć czyszczenie zębów z nagromadzonych osadów.

Zapalenie dziąseł – krok po kroku

Za rozwój choroby odpowiedzialne są bakterie, które w coraz większej ilości rozwijają się pod dziąsłem. Namnażając się intensywnie, schodzą coraz niżej, pogłębiając tzw. kieszonkę dziąsłową, czyli przestrzeń między dziąsłem a korzeniem. Powoli tworzy się kamień poddziąsłowy, którego nie możesz usunąć samodzielnie. Nie wystarczy już zwykła higiena zębów. Stan zapalny swobodnie się rozwija, niszcząc z czasem okoliczne tkanki, a następnie kość i dziąsło. Aby do tego nie dopuścić, musisz pamiętać o odpowiedniej pielęgnacji zębów, ale także regularnej kontroli u stomatologa. W Smile Design Clinic szybko i bezboleśnie wyczyścimy Twoje zęby z kamienia i podpowiemy Ci, jak dalej prawidłowo dbać o zdrowy uśmiech.

Skuteczne leczenie paradontozy

Leczenie paradontozy należy rozpocząć jak najszybciej, dlatego nasi specjaliści od razu zajmą się Twoim problemem. Pierwszym krokiem jest dokładne usunięcie kamienia nazębnego. Tyle zazwyczaj wystarczy w bardzo wczesnym stadium choroby. Aby jej postęp zatrzymać, lekarz nauczy Cię, jak prawidłowo myć zęby, jakiej używać szczoteczki, jaki rodzaj pasty wybrać, co jeszcze zrobić, aby zęby były zdrowe. Jeśli Twoja choroba jest bardziej zaawansowana konieczne może okazać się głębsze usuwanie kamienia i tzw. kiretaże, czyli czyszczenie kieszonek dziąsłowych oraz korzeni. W najcięższych przypadkach stosuje się leczenie chirurgiczne, podczas którego odbudowuje się utracone na skutek choroby tkanki – kości i tkanki przyzębia.

Pamiętaj, że w przypadku paradontozy najważniejsza jest profilaktyka i jej wczesne wykrycie.

Leczenie paradontozy w Smile Design Clinic – dowiedz się więcej i umów się na wizytę kontrolną:

• paradontoza - objawy