Nadwrażliwość zębów, leczenie | Smile Design Clinic Warszawa

Czujesz ból i dyskomfort podczas spożywania gorących potraw, lodów, napojów, a także słodyczy, kwaśnych owoców czy mycia zębów? Zastanawiasz się, jaki jest tego powód? To nadwrażliwość zębów, która może być spowodowana różnymi czynnikami. Warto w takim przypadku szczególnie zadbać o zęby, dziąsła i szkliwo, żeby nie narażać się na pogłębienie przykrych dolegliwości. Leczenie, jak też profilaktyka nie są skomplikowane, dobrze jednak reagować niezwłocznie po zauważeniu tego rodzaju nieprawidłowości. Diagnostyka jest w tym przypadku szalenie istotna i pozwala w krótkim czasie uporać się z problemem.

Jakie są przyczyny powstawania nadwrażliwości zębów?

Jedną z przyczyn nadwrażliwości zębów jest nieodpowiednia higiena jamy ustnej. Twarda szczoteczka i pionowe ruchy czyszczenia mogą przyczynić się do tego, że dziąsła zaczynają się cofać, a w konsekwencji zębina, czyli tkanka znajdująca się pod szkliwem, w obrębie korony zęba, zostaje odsłonięta. Ponadto, tego rodzaju niewłaściwe mycie zębów może również powodować, że szkliwo się ściera, przez co uzębienie jest o wiele bardziej wrażliwe na bodźce zewnętrzne, takie jak na przykład wzięcie oddechu przy temperaturze poniżej zera stopni Celsjusza. Kolejną przyczyną powstawania nadwrażliwości zębów jest także bruksizm, czyli zgrzytanie zębami, odbywające się najczęściej w nocy. Przykre dolegliwości wiążą się też czasem z chorobami przyzębia, takimi jak chociażby paradontoza, dlatego dobrze zgłosić się lekarza, który postawi odpowiednią diagnozę i w razie potrzeby przeprowadzi skuteczne leczenie. Nadwrażliwość zębów pojawia się także jako negatywny skutek palenia papierosów oraz nadmiernego spożywania napojów słodzonych i gazowanych, owoców cytrusowych, a także słodyczy.

Czy na nadwrażliwość zębów ma wpływ dieta?

Niewątpliwie nadwrażliwość zębów jest związana ze spożywaniem cukrów i kwaśnych pokarmów. Dlatego należy ograniczyć ich jedzenie, a także myć zęby nie bezpośrednio po spożywaniu kwaśnych produktów oraz napojów. Z czyszczeniem uzębienia należy w takich sytuacjach odczekać około godziny. Dodatkowo, dobrze zadbać o to, żeby codzienna dieta była bogata w wapń, fosfor oraz witaminę D3. Korzystne dla organizmu żywienie powinno obfitować w świeże warzywa, nabiał oraz mięso ryb. Pamiętaj też, żeby pić przynajmniej 1,5 litra wody dziennie oraz zieloną herbatę bez cukru, ponieważ zawiera duże ilości fluoru.

Nadwrażliwość zębów – profesjonalne leczenie

Jeśli Twoje uzębienie jest osłabione i doskwiera Ci nadwrażliwość zębów, zgłoś się do Smile Design Clinic w celu właściwej diagnostyki. Nasi eksperci z pewnością ustalą przyczyny Twojego problemu i przeprowadzą zabiegi, które wzmocnią zęby, takie jak fluoryzacja czy impregnacja. Należy również regularnie odwiedzać gabinet stomatologiczny, w celu kontroli stanu zębów oraz dziąseł, a także wyleczenia wszystkich ubytków próchnicowych.

Jak zapobiegać nadwrażliwości zębów?

Oprócz systematycznego korzystania z pomocy stomatologów oraz wykonania zabiegów, takich jak fluoryzacja czy impregnacja, warto używać odpowiedniej pasty do zębów o niskim poziomie ścieralności. Czyszczenie jamy ustnej powinno odbywać się za pomocą miękkiej szczoteczki, lekkimi, delikatnymi ruchami tak, żeby nie przyciskać zbyt mocno do powierzchni zębów oraz nie kaleczyć dziąseł. Jeśli dotyczy Cię nadwrażliwość zębów, stosuj też płyn do płukania jamy ustnej, który chroni szkliwo przed działaniem kwasów.

Stomatologia zachowawcza w Smile Design Clinic – sprawdź ofertę i umów się na wizytę. Zadzwoń, aby dowiedzieć się więcej:

• stomatolog - warszawa