Nić dentystyczna - ochrona zębów | Smile Design Clinic

Samo szczotkowanie zębów może okazać się niewystarczające. Zwłaszcza jeśli chcesz ochronić zęby oraz dziąsła przed groźnymi w skutkach bakteriami. Nić dentystyczna jest niezbędną pomocą, która może ustrzec Cię przed chorobami zarówno zębów, jaki i przyzębia. Dlatego tak istotne jest kompleksowe czyszczenie jamy ustnej z jej użyciem. Codzienne czyszczenie przestrzeni międzyzębowych to podstawa, jeśli chcesz zachować zdrowy, piękny uśmiech przez długie lata. Warto podkreślić, że nić dentystyczna przyczynia się podtrzymania zębów i dziąseł w poprawnej kondycji w równej mierze co szczoteczka do zębów.

Nić dentystyczna – jej podstawowa funkcja

Jedną z jej podstawowych funkcji nici dentystycznej jest ochrona przed bakteriami, które gromadzą się w przestrzeniach międzyzębowych. Szczoteczka, nawet najbardziej nowoczesna nie stanowi niestety odpowiedniego zabezpieczenia przed próchnicą czy paradontozą. Natomiast nić dentystyczna, umiejętnie i regularnie używana, może sprostać temu zadaniu. To dlatego każdy nasz stomatolog poleca stosowanie jej na co dzień, najlepiej po każdym posiłku, a w razie niemożności, co najmniej dwa razy dziennie – rano i wieczorem.

Rodzaje nici dentystycznych

Obecnie na rynku zarówno w aptekach, supermarketach, jak i drogeriach dostępne są różne rodzaje nici dentycznych. I tak, wśród nich można zastosować następujący podział:

• woskowane – nici dentystyczne, których najlepiej używać po umyciu zębów,
    • niewoskowane – można ich używać zarówno przed, jak i po szczotkowaniu,
    • z fluorem – zawierają formułę dodatkowo wzmacniającą zęby,
    • antybakteryjne – chronią przed bakteriami,
    • miętowe – odświeżają oddech.

Dlaczego nić dentystyczna chroni przed chorobami zębów i dziąseł?

Zęby i dziąsła są narażone na atak bakterii po każdym posiłku. Resztki jedzenia przyczyniają się do powstawania próchnicy, a także mogą prowadzić do stanów zapalnych dziąseł. Doświadczony stomatolog, który zetknął się już z paradontozą, doskonale zdaje sobie sprawę, że brak odpowiedniej higieny jamy ustnej, może prowadzić do utraty zębów. Dlatego tak istotne jest zarówno mycie zębów szczoteczką, płukanie, jak i dokładne czyszczenie przestrzeni międzyzębowych nicią dentystyczną. Oprócz tego, co pół roku wskazane jest też usuwanie kamienia nazębnego. Zapobiega to szkodliwemu wpływowi bakterii wobec zębów i dziąseł.

Nić dentystyczna – czym się kierować przy wyborze

W pierwszej kolejności należy wziąć pod uwagę szerokość swoich przestrzeni międzyzębowych. Jeśli Twoje zęby ściśle do siebie przylegają, cienka nić dentystyczna będzie najbardziej odpowiednia do czyszczenia. Natomiast w przypadku szerszych odstępów między zębami, warto kupić nieco szerszą nitkę. Kolejne kryteria przy wyborze nici są już drugorzędne, więc to indywidualny wybór, którego można dokonać według uznania. Gdy masz wątpliwości, czy decyzja o zakupie jest odpowiednia dla Twoich zębów, zawsze możesz poprosić o poradę naszego stomatologa w Smile Design Clinic.

Jak często nić dentystyczna powinna być używana?

Najlepszym rozwiązaniem, ze względu na poprawną kondycję zębów i dziąseł, jest używanie nici dentystycznej po każdym posiłku. Czyszczenie przestrzeni międzyzębowych powinno trwać około trzech minut. Pamiętaj, że tylko dokładne usuwanie resztek jedzenia chroni Cię przed chorobami zębów i przyzębia! Jednak warto też pamiętać, że zbyt częste i nieumiejętne stosowanie nici dentystycznej może szkodzić zębom i dziąsłom. Operując nicią, należy wykonywać wyłącznie ruchy góra-dół, a nie prawo-lewo, tak aby zachować bezpieczeństwo podczas czyszczenia zębów.

Smile Design Clinic – tu znajdziesz najlepszych specjalistów, którzy zadbają o zdrowie Twoich zębów. Zadzwoń i umów się na wizytę już dziś:

• stomatolog Warszawa