Periodontologia | Smile Design Clinic Warszawa

Krwawienie dziąseł, ich nadwrażliwość, zmiany w  błonie śluzowej jamy ustnej to bardzo częste problemy, z jakimi pacjenci zgłaszają się do gabinetów stomatologicznych. Takie dolegliwości nie mogą być bagatelizowane, dlatego warto skonsultować je z periodontologiem, który wskaże skuteczną drogę leczenia.

Periodontologia w Twojej klinice stomatologicznej

Periodontologia to dział stomatologii zajmujący się chorobami przyzębia i problemami z błoną śluzową jamy ustnej. Periodontologia dzięki nowoczesnym terapiom i zabiegom zapewnia pacjentom skuteczne leczenie i potrafi przynieść szybką ulgę w wielu dolegliwościach.

Chore dziąsła – jak im pomóc?

Twoje dziąsła krwawią podczas mycia zębów? Bolą i stają się wrażliwe w trakcie jedzenia i picia? Są zaczerwienione i opuchnięte? Jeśli Twoja odpowiedź jest twierdząca, to znaczy, że masz problem, którym trzeba natychmiast się zająć. Takie objawy świadczą najczęściej o chorobach dziąseł wymagających leczenia. Bagatelizowanie ich może doprowadzić do utraty zębów, a nawet wystąpienia powikłań ogólnoustrojowych.

Najczęstszą chorobą dziąseł jest paradontoza, która atakuje tkanki otaczające ząb.  Z kompleksowego leczenia periodontologicznego można skorzystać w warszawskiej klinice stomatologicznej Smile Design Clinic.

Przyczyny chorób dziąseł

• nieprawidłowa higiena jamy ustnej (zapalenie dziąseł wywołują bakterie znajdujące się na płytce nazębnej)
    • niedobór witamin
    • niektóre choroby przewlekłe, np. cukrzyca
    • palenie papierosów
    • picie alkoholu
    • przyjmowanie niektórych leków, antybiotyki
    • zaburzenia hormonalne
    • niewłaściwie dopasowane protezy i inne wypełnienia

Leczenie periodontologiczne

Periodontologia oferuje pacjentom profilaktykę, leczenie chorób przyzębia i błony śluzowej jamy ustnej, a także zabiegi z tego zakresu:

• leczenie chorób dziąseł (krwawienie, stany zapalne)
    • leczenie odsłoniętych i nadwrażliwych szyjek zębowych, rozchwianych zębów
    • pokrycie recesji dziąsłowej – to zabieg usuwający defekt estetyczny u pacjentów z odsłoniętą linią dziąsłową podczas mówienia i uśmiechu
    • regeneracja tkanek przyzębia – odbudowa struktury i funkcji tkanek przyzębia lub kości wyrostka zębodołowego
    • usuwanie kamienia poddziąsłowego
    • zabieg płatowy – usunięcie zapalnie zmienionych tkanek i kamienia poddziąsłowego oraz odbudowa utraconej kości
    • zabieg pogłębiania przedsionka – wykonywany, gdy błona śluzowa nachodzi na dziąsło
    • kiretaż zamknięty – podstawowy zabieg w leczeniu kieszonek dziąsłowych
    • piezochirurgia – zabieg Piezocision polega na nacięciu falami ultradźwiękowymi wyrostków zębodołowych w kości szczęk. Specjaliści z kliniki Smile Design Clinic dodają, że ten zabieg znacznie przyspiesza  leczenie ortodontyczne, ponieważ po ingerencji specjalnym urządzeniem, zęby przesuwają się znacznie szybciej niż przy noszeniu samego aparatu.

Chorób dziąseł i zmian w błonie śluzowej jamy ustnej nie wolno lekceważyć. W trosce o swoje zdrowie każdy problem należy jak najszybciej skonsultować z periodontologiem.

Periodontologia w Smile Design Clinic – zobacz ofertę i umów się na konsultację ze stomatologiem. Zadzwoń:

• choroby przyzebia
    • Periodontologia