Piękny uśmiech w wakacje | Smile Design Clinic, Warszawa

Wakacje to czas beztroskich wyjazdów, odpoczynku i szalonych zabaw. Należy jednak odpowiednio przygotować na nie także nasze zęby. Nie pozwól aby ból zęba, czy zapalenie dziąseł popsuły Ci urlop. Sprawdź jak zadbać o zęby przed wakacjami.

Przed wyjazdem koniecznie odwiedź dentystę!

Co najmniej na miesiąc przed planowanym urlopem powinieneś pomyśleć o umówieniu wizyty kontrolnej u stomatologa. Lekarz oceni wówczas stan Twoich zębów, a także wyleczy ewentualne ubytki próchnicze. Czasem nawet niewielka ubytek może zacząć boleć właśnie na urlopie.

Białe zęby na wakacje!

Białe zęby pięknie prezentują się z letnią opalenizną. Warto więc przed wakacjami pomyśleć o wybielaniu zębów. Stomatolog na początku przeprowadza skaling i piaskowanie, czyli zabiegi higienizacyjne, mające na celu usunięcie osadów i kamienia nazębnego. Dzięki nim pozbędziesz się także powierzchownych przebarwień. Na większe przebarwienia doskonałym rozwiązaniem będzie profesjonalne wybielanie zębów. W klinice stomatologicznej Smile Design Clinic w Warszawie  przeprowadzisz je m.in. z wykorzystaniem metody nakładkowej. Polega ona na pobraniu wycisku zębów od pacjenta, na którego podstawie tworzy się indywidualne nakładki. Po wypełnieniu ich żelem należy nosić je przez kilka godzin dziennie lub zakładać na noc (przez 2 tygodnie). Jeśli Ci na natychmiastowym efekcie, to warto zdecydować się na wybielanie zębów w gabinecie. Polega ono na nałożeniu na zęby specjalnego żelu, który po 15 minutach zostaje usunięty przy pomocy ssaka stomatologicznego. Później pozostaje tylko olśniewać wszystkich swoim pięknym uśmiechem na wakacjach!

Higiena jamy ustnej – nie zapominaj o niej na wakacjach!

Podczas wakacji powinieneś w szczególny sposób dbać o higienę jamy ustnej. Zwykle w tym czasie spożywa się więcej słodkiego jedzenia i napojów, które niestety, ze względu na dużą zawartość węglowodanów prostych, są główną przyczyną próchnicy. Od dbania o zęby nie ma wakacji! Pamiętaj, aby myć je co najmniej 2 razy dziennie, używać nici dentystycznej oraz płukanek antybakteryjnych. W upalne dni bakterie potrafią rozwijać się i namnażać ze wzmożoną siłą.

Urazy zębów na wakacjach – o czym musisz pamiętać!

Na wakacjach chętniej uprawiamy sport. Niestety, często wraz ze wzrostem aktywności fizycznej wzrasta też liczba urazów zębów. To właśnie latem najczęściej dochodzi do wszelkiego rodzaju wybić, ukruszeń czy złamań zęba. Jeśli zdarzy Ci się wypadek skutkujący urazem zęba, dobrze abyś wiedział jak postąpić w nagłej sytuacji. Złamany lub wybity ząb należy przechowywać w soli fizjologicznej lub w ślinie poszkodowanego. Wówczas w ciągu 2 godzin powinieneś udać się do stomatologa, który pomoże uratować ząb i ponownie umieści go w zębodole lub odbuduje złamany fragment. Szansa na udaną reimplantację jest bardzo duża. W przypadku rozchwiania zęba również powinieneś niezwłocznie udać się do dentysty. Taki ząb można bowiem zaszynować. Najważniejsza w takich sytuacjach jest szybka interwencja stomatologa.

Zapraszamy do skorzystania z usług wykwalifikowanych specjalistów naszej Kliniki stomatologicznej Smile Design Clinic w Warszawie!

• piękny uśmiech w Smile Design Clinic