Wygraj z dentofobią | Smile Design Clinic, Warszawa

Panicznie boisz się usiąść na fotelu stomatologicznym? Strach przed bólem powoduje, że omijasz dentystę szerokim łukiem? To dentofobia! Współczesna stomatologia oferuje pacjentom wiele form wsparcia i zapewnia komfortowe leczenie. Zobacz, jak wygrać walkę z dentofobią.

Dentofobia – skąd się bierze u pacjentów?

Dentofobia to nieuzasadniony i paniczny strach przed leczeniem stomatologicznym. Strach potrafi być tak wielki, że nawet podczas bólu zęba pacjenci wolą cierpieć niż wybrać się na wizytę do dentysty. Jest to pewnego rodzaju odmiana nerwicy lękowej, dlatego w skrajnych przypadkach konieczna jest konsultacja z psychologiem. Przyczyn dentofobii może być wiele, najpopularniejsze to:

• negatywne wspomnienia z wcześniejszego leczenia stomatologicznego,
    • niewłaściwe podejście lekarzy,
    • lęk związany z użyciem narzędzi stomatologicznych,
    • traumatyczne historie opowiadane przez znajomych,
    • bezsilność podczas zabiegów stomatologicznych,
    • lęk przed niepowodzeniem leczenia i koniecznością usunięcia zęba.

Objawy dentofobii:

• odkładanie wizyty u dentysty na  nieokreśloną przyszłość,
    • lęk przed bolesnym leczeniem stomatologicznym,
    • brak apetytu, nerwowość, wymioty, biegunka przed zbliżającą się wizytą u dentysty,
    • ataki histerii na fotelu stomatologicznym,
    • ucieczka z gabinetu,
    • przesadne reagowanie na czynności wykonywane przez lekarza, uniemożliwianie mu sprawnego przeprowadzenia leczenia.

Jak pokonać dentofobię?

Jeśli w trakcie wizyty u stomatologa towarzyszy Ci silny lęk przed bólem, powinieneś znaleźć lekarza, który nie zbagatelizuje problemu i dołoży wszelkich starań, aby w komfortowych warunkach przeprowadzić leczenie. W naszej klinice jesteśmy doskonale przygotowani do leczenia osób cierpiących na dentofobię. Wykwalifikowani lekarze, nowoczesny sprzęt, stosowanie odpowiednich środków znieczulających to gwarancja bezpiecznego, bezstresowego oraz bezbólowego leczenia stomatologicznego. Jesteśmy przekonani, że dzięki takiemu podejściu pomożemy Ci pokonać każdy, nawet największy lęk. Lekarz omówi plan Twojego leczenia, poinformuje Cię o metodach znieczulenia i wybierze najlepszą opcję. Nie bój się powiedzieć dentyście o swoim strachu, pod jego opieką z pewnością szybko uda Ci się go pokonać!

Warto również zabierać dzieci na tzw. wizyty adaptacyjne, kiedy nie mają jeszcze problemów z zębami. Wówczas stomatolog pokaże dziecku, na czym polega jego praca, a wizyta w gabinecie będzie dla malucha mniej stresująca. To doskonała metoda w przeciwdziałaniu dentofobii wśród pacjentów.

Leczenie pacjentów z dentofobią – co jest ważne?

• indywidualne podejście do pacjenta,
    • stomatolog powinien  spokojnie omówić plan leczenia i zaproponować znieczulenie,
    • przekonanie pacjenta, że zarówno znieczulenie oraz leczenie są bezbolesne,
    • stomatolog powinien wykazać się cierpliwością i zrozumieniem problemu pacjenta,
    • dentysta oraz personel powinni zapewnić jak najlepszą i przyjazną atmosferę w gabinecie (np. relaksacyjna muzyka).

Zapraszamy do skorzystania z usług kliniki stomatologicznej Smile Design Clinic w Warszawie.

• poradź sobie z dentofobią w Smile Design Clinic