Usuwanie ósemki | Smile Design Clinic Warszawa

Usuwanie ósemek nie kojarzy się ze zbyt przyjemnym doświadczeniem. Jednak pozbycie się zęba mądrości to często konieczność, zwłaszcza gdy powoduje dotkliwy ból lub uniemożliwia założenie aparatu ortodontycznego. Operacyjnego usuwania zęba nie trzeba się jednak obawiać. W Smile Design Clinic jest to jeden z najczęściej przeprowadzanych zabiegów. Usuwanie ósemki to stosunkowo prosta i bezbolesna procedura, o ile przeprowadza ją stomatolog o wysokich kwalifikacjach. Zastanawiasz się jak wygląda usuwanie ósemek i czy można tego uniknąć? Za chwilę wszystkiego się dowiesz!

Usuwanie ósemek – czy jest konieczne?

Wielu osobom udaje się przejść przez życie bez zabiegu usuwania ósemek. Jednak nie każdy ma to szczęście. Zazwyczaj, wyróżnia się 3 sytuacje, w których konieczne jest zabieg usunięcia zęba mądrości. Oto one:

1. Ząb mądrości jest w złym stanie i stanowi zagrożenia dla pozostałych zębów. Dotyczy to zwłaszcza tych przypadków, gdy pojawiają się nawracające stany zapalne, ząb został zaatakowany przez próchnicę lub zatrzymane ósemki powoduje, że sąsiadujące z nią zęby zaczynają chorować. Im wcześniej wykona się zabieg, tym lepiej dla całej zdrowia całej jamy ustnej.
    2. Ósemka przeszkadza w leczeniu ortodontycznym. Często zdarza się, że nasi ortodonci zlecają operacyjne usunięcie zęba, ponieważ uniemożliwia im dokładne dopasowanie aparatu. Operacyjne usuwanie ósemek można również przeprowadzić w czasie trwania leczenia ortodontycznego, nawet u osób noszących aparat stały.
    3. Problemem są niewyrżnięte ósemki. Nieprawidłowe ułożenie zęba i tzw. wklinowanie ósemki jest częstą przyczyną stanów zapalnych, obrzęków, a nawet powstaniem torbieli. Wówczas usunięcie zęba ma charakter operacyjny.
      Skąd wiadomo, że należy usunąć ósemkę?

Usunięcie ósemki może być konieczne także w innych, niewymienionych wyżej przypadkach. O konieczności przeprowadzenia zabiegu zawsze decyduje stomatolog. Prewencyjne usuwanie ósemek nie jest konieczne, ale zawsze warto sprawdzić ich stan udając się na wizytę kontrolną do dentysty. Zazwyczaj, zabieg usunięcia ósemki jest konieczny, gdy nasi pacjenci skarżą się na takie dolegliwości jak:

• silny ból zęba
    • problemy z otwieraniem ust
    • opuchlizna w okolicy ósemek
    • ból dziąseł
    • ból ucha
    • powiększone węzły chłonne
    • brzydki zapach z ust

Jak wygląda usuwanie ósemek?

Operacyjne usuwanie zęba mądrości jest konieczne, ale gdy ósemka zostanie zatrzymana w kości.Trudno stworzyć uniwersalny schemat usuwania zęba mądrości, ponieważ wszystko zależy od konkretnego przypadku. Na przebieg zabiegu wpływa przede wszystkim położenie zęba. W Smile Design Clinic, przed zabiegiem wykonujemy zdjęcie pantomograficzne zęba, które pozwala nam dokładnie zaplanować zabieg. Zwykle, ma on dość prosty przebieg i wykonany przez doświadczonego stomatologa – odbywa się szybko i sprawnie. Na początku otrzymujesz znieczulenie, dlatego nie musisz obawiać się bólu. Gdy preparat znieczulający zacznie działać, stomatolog nacina dziąsło i wydobywa ząb za pomocą specjalnych narzędzi. Czas rekonwalescencji po operacyjnym usunięciu zęba to zazwyczaj maksymalnie dwa dni. Ból pozabiegowy jest czymś naturalnym i zwykle można go zniwelować dostępnymi środkami przeciwbólowymi. Jeśli zabieg będzie bardziej skomplikowany, otrzymasz od nas receptę na odpowiednie leki przeciwbólowe i przeciwobrzękowe. Nasz stomatolog powie Ci także jak postępować, aby proces gojenia szybko się zakończył.

Potrzebujesz więcej informacji? Zapraszamy do Smile Design Clinic w Warszawie! Nasi specjaliści chętnie Ci pomogą.

• Usuwanie osemek w Smile Design Clinic