Zapobieganie próchnicy| Smile Design Clinic| Warszawa

Próchnica jest nie tylko jednym z najczęściej występujących problemów dentystycznych, nieleczona może także prowadzić do groźnych powikłań jak zapalenie miazgi zębowej, czy nawet ekstrakcji zęba. Ponadto bardzo negatywnie wpływa na Twój wygląd, zabiera Ci piękny uśmiech i może powodować nieświeży oddech. Całe szczęście, przy odrobinie wiedzy i chęci z Twojej strony, możesz zapobiec rozwojowi próchnicy. Poniżej prezentujemy krótki poradnik, z którego dowiesz się jak zapobiegać próchnicy.

1. Zadbaj o swoją dietę

Korzyści wynikających dla Twojego organizmu ze zdrowej diety jest całe mnóstwo, my skupimy się natomiast na tych, które dotyczą zdrowia zębów. Zredukowanie lub ograniczenie słodyczy, słonych przekąsek, paluszków, chipsów, kleistych cukierków przyniesie Twoim zębom ogromną ulgę. Występujące w tych produktach cukry rafinowane mają bardzo silne działanie próchnicotwórcze. Zakwaszają płytkę nazębną co skutkuje osłabieniem Twoich zębów (demineralizacją szkliwa). Ponadto drobinki np. chipsów wchodzą w przestrzenie międzyzębowe, trudno jest Ci je dokładnie usunąć i w związku z tym są idealną pożywką dla bakterii.

2. Higiena Twojej jamy ustnej

Dokładne szczotkowanie zębów rano i wieczorem to absolutne minimum, warto jednak, żebyś poszerzył swój asortyment sposobów na higienę jamy ustnej. Za pomocą samego szczotkowania nie pozbędziesz się pozostałości jedzenia z przestrzeni międzyzębowych, dlatego koniecznie zaprzyjaźnij się z nicią dentystyczną. Stosuj również płyny do płukania jamy ustnej, które mają działanie antybakteryjne i zapobiegające osadzaniu się płytki nazębnej. Ważne jest nie tylko jak myjesz, ale i czym myjesz swoje zęby. Dobierz szczoteczkę o odpowiedniej twardości, zbyt miękką nie pozbędziesz się dokładnie zanieczyszczeń, za twardą możesz niepotrzebnie podrażnić dziąsła. Pamiętaj, żeby szczoteczkę do zębów wymieniać co 2 – 3 miesiące.

3. Daj szansę swojemu dentyście

Zła dieta, nieprawidłowa higiena jamy ustnej mają bardzo duży wpływ na powstawanie próchnicy. Lecz równie mocno przyczynisz się do próchnicy zębów, jeśli nie zadbasz o regularne wizyty u dentysty. Obyś nie popełniał błędu wielu osób, które do stomatologa udają się tylko wtedy, gdy nie mogą już znieść bólu. Objawy bólowe zazwyczaj świadczą, że choroba zęba jest już zaawansowana, co może skutkować dłuższym leczeniem lub nawet usunięciem zęba. Stomatolodzy z naszej kliniki z przyjemnością spotykają się ze swoimi stałymi pacjentami co parę miesięcy, na miłe, profilaktyczne wizyty. Możemy Cię wówczas uspokoić, że z Twoimi zębami jest wszystko dobrze, lub szybko wyeliminować pierwsze objawy próchnicy.

4. Lakowanie zębów

Zabieg lakowania zębów zainteresuje Cię zwłaszcza, jeśli jesteś rodzicem i zależy Ci, żeby ząbki Twojej pociechy były wolne od próchnicy. Lakowanie to nic innego jak wypełnianie bruzd, znajdujących się na powierzchni zębów, co zapobiega rozwojowi próchnicy. Lakowaniu poddać możesz zęby stałe i mleczne. Jest to w całości bezbolesny zabieg, który możesz potraktować jako wizytę adaptacyjną Twojego dziecka u dentysty.

5. Fluor dla zdrowia zębów

Codzienna dawka fluoru jest bardzo ważna dla zdrowia zębów, fluor dostarczasz między innymi w paście do zębów, pożywieniu, wodzie. Jednak w celu skuteczniejszej ochrony przed próchnicą możesz skorzystać z lakierowania zębów. Lakierowanie zębów to całkowicie bezpieczny i bezbolesny zabieg, przeprowadzany pod opieką stomatologa. Na Twoje zęby nałożony zostanie specjalny lakier o wysokiej zawartości fluoru, który w miarę wysychania będzie wzmacniał Twoje zęby.

Jeżeli interesuje Cię zdrowie Twoich zębów już dziś zapraszamy na konsultację w Smile Design Clinic w Warszawie.

• Zapobiegaj prochnicy z Smile Design Clinic