Leczenie impantologiczne

Nasze zdrowie jest bezcenne i na pewno warto w nie inwestować.  Często mamy świadomość swoich zaniedbań w tym aspekcie, ale pęd dzisiejszego życia kieruje naszą uwagę na wiele innych spraw, którym niezwłocznie się poświęcamy, a plany zdrowotne odkładamy w czasie. Specjaliści naszej kliniki potrafią zaszczepić pacjentom zasady postępowania pozwalające na cieszenie się  własnymi zębami i pięknym uśmiechem przez całe życie, obalając stereotypy, że zęby w pewnym wieku muszą ulec destrukcyjnemu działaniu czasu. Jeśli jednak już nasze zęby doznały uszczerbku, czy to ze względów zdrowotnych czy urazu, powodując pojawienie się braków zębowych, to na pewno niezwłocznie powinniśmy udać się do lekarza stomatologa na konsultację poświęconą możliwości uzupełnienia tych braków. Musimy mieć świadomość  tego, że im wcześniej zadbamy o uzupełnienie tych braków, tym mniej ucierpią na tym nasze zdrowie i finanse. Pomijając już aspekt estetyczny,  nasza bezczynność w uzupełnieniu tych braków może doprowadzić do pojawienia się zaburzeń w trawieniu, wymowie i nieodwracalnych zmian w stawie skroniowo-żuchwowym. Niezaprzeczalnie najdoskonalszym rozwiązaniem w takiej sytuacji są uzupełnienia implantoprotetyczne potocznie zwane „IMPLANTAMI”, które łączą w sobie zarówno estetykę jak i funkcjonalność – na najwyższym możliwym poziomie, zbliżonym do naturalnych zębów. Od ponad 20 lat implantologia pomaga milionom ludzi odzyskać utracone zęby i przywraca im naturalny wygląd.

Co to są implanty?

Implanty dentystyczne to tytanowe, biokompatybilne zamienniki korzeni naszych zębów, które po wszczepieniu w kość szczęki, mogą być indywidualnie nadbudowywane uzupełnieniami protetycznymi tzw. „KORONAMI” tworząc pojedyncze zęby  lub przy bardziej rozległych brakach zębowych mogą stanowić filary do zamocowania protez lub mostów. Wszczepianie implantów odbywa się najczęściej w znieczuleniu miejscowym.

Fenomen implantologii polega na tym, że organizm ludzki w żaden sposób nie odnajduje w tytanowym wszczepie cech ciała obcego, a tym samym nie wywołuje żadnej reakcji obronnej. Praktycznym skutkiem jest niczym nieskrępowane narastanie kości i połączenie z implantem. Wszczepiony “sztuczny ząb” staje się integralną częścią organizmu, a obecność wszczepu jest tak naturalna jak posiadanie własnego, stałego zęba.

Dlaczego implanty?

Implanty mają istotne zalety, które decydują o ich wyższości nad innymi propozycjami leczenia:

Poprawa jakości życia:

• Znów możesz czerpać przyjemność ze spożywania różnorodnych potraw
  • Możesz zapomnieć o obrzydliwych klejach do protez
  • O implanty dbasz po prostu tak, jak o swoje naturalne zęby
  • Wyglądają, są odczuwane i funkcjonują jak naturalne zęby, są stabilne
  • Masz większą pewność siebie dzięki temu, że unikasz niezręcznych sytuacji związanych z obluzowanymi protezami

Ładniejszy wygląd:

• Zapobiegają zanikowi kości, co pozwala zachować naturalny kontur dziąseł

Lepszy stan zdrowia:

• Przyczyniają się do lepszego przeżuwania pokarmów, a więc i trawienia
  • Ograniczają możliwości uszkodzenia sąsiednich zdrowych zębów

Procedury i informacje zabiegowe

1. Konsultacja z lekarzem i planowanie zabiegu

Przed rozpoczęciem chirurgicznej części zabiegu implantologicznego konieczne jest ustalenie indywidualnego, szczegółowego planu leczenia co do ilości i rozmieszczenia implantów wymaganych do uzupełnienia braków zębowych. Podczas ustalania takiego planu,  brane pod uwagę są indywidualne warunki pacjenta, takie jak rozmieszczenie zatok i nerwów, oraz warunki kostne. Na tym etapie lekarzowi potrzebne jest dwuwymiarowe zdjęcie panoramiczne naszej twarzy oraz zdjęcie 3D wybranego odcinka, a przy bardziej skomplikowanym zabiegu, konieczna jest pełna tomografia trójwymiarowa.

2. Przygotowanie kości i wszczepianie implantów

Jeśli warunki kostne (grubość, wysokość i gęstość kości) w miejscu przewidywanego wszczepienia implantów nie są wystarczające, to konieczne jest wykonanie zabiegu sterowanej regeneracji (augmentacji) kości lub podniesienie dna zatoki szczękowej (sinus lift). Okres regeneracji kości po takich zabiegach trwa zazwyczaj od 6 do 10 miesięcy i po tym okresie możemy przystępować do zabiegu wszczepiania implantów.  Jeśli warunki kostne w miejscu planowanego wszczepienia implantu są odpowiednie i nie ma innych przeciwwskazań, to od razu możemy przystąpić do wszczepiania implantów (tytanowej części korzeniowej, docelowego uzupełnienia implantoprotetycznego), które zamykane są na tej samej wizycie śrubami zamykającymi.

3. Wykonanie nadbudowy protetycznej

Po okresie osteointegracji (zintegrowania implantu z kością), trwającym od 3 do 6 miesięcy, lekarz odsłania implant i zamienia śrubę zamykającą śrubą gojącą w celu odpowiedniego uformowania dziąsła pod przyszłą nadbudowę protetyczną (koronę lub most). Po upływie około 2 tygodni  lekarz pobiera wyciski i przekazuje je do laboratorium w celu wykonania uzupełnienia protetycznego, które będzie zamocowane do naszych implantów.

Zalecenia pozabiegowe :

• Antybiotykoterapia i środki przeciwbólowe – według zaleceń lekarza
  • Zimne okłady w początkowym okresie po zabiegu
  • Po zabiegu stosowanie miękkiej szczoteczki
  • Miękka dieta
  • Płukanie specjalnym płynem antybakteryjnym – wg zaleceń lekarza
  • Unikanie dużego wysiłku fizycznego (w okresie wyznaczonym przez lekarza, do momentu zdjęcia szwów)
  • Należy maksymalnie ograniczyć palenie tytoniu
  • Należy stosować się do wszystkich zaleceń lekarza i uczęszczać na wyznaczone wizyty kontrolne.

Higiena jamy ustnej

Jeśli żywotność naszych nowych zębów (implantów) ma być długa, to nieodzowna jest duża doza samodyscypliny i stosowanie się do zaleceń lekarza.
Zapobieganie powstawaniu stanów zapalnych śluzówek, po zabiegu implantacji jest podstawowym warunkiem, jakiego oczekujemy od pacjenta. Nie może być już mowy o tym, że zapomnimy umyć zęby. Tylko prawidłowa higiena jamy ustnej sprawi, że piękny uśmiech będzie nam towarzyszył przez wiele lat. Ścisła współpraca z lekarzem po zabiegu implantacji i stosowanie się do Jego zaleceń, pozwali nam utrzymać gwarancję na nasze nowe zęby.
Implanty i uzupełnienia protetyczne na implantach wymagają utrzymywania wysokiego poziomu higieny jamy ustnej. Codzienna higiena przy użyciu szczoteczki, nici dentystycznej oraz odpowiednich płynów do płukania jamy ustnej bywa niewystarczająca i dlatego powinniśmy odbywać systematyczne wizyty w gabinecie u higienistki stomatologicznej. Higienistka w profesjonalny sposób usunie z naszych zębów osad czy kamień nazębny, z którym nie poradziliśmy sobie sami podczas codziennej domowej higienizacji.

Pytania od pacjentów:

Implanty wykonane są z materiału biokompatybilnego z naszym organizmem, nie dochodzi zatem do „odrzucenia” tak jak z przeszczepem; rzadko mamy sytuację, gdy implant nie zintegruje się z kością.

Zabieg jest wykonywany w znieczuleniu, więc jest bezbolesny.

Uzupełnienia protetyczne osadzone na implantach wymagają codziennej, dokładnej higieny jamy ustnej. Należy systematycznie szczotkować zęby, ważne, aby czyścić przestrzenie międzyzębowe nitką dentystyczną, płukać zalecanymi płynami. Optymalne metody dbania o uzupełnienia implantoprotetyczne, dostosowane indywidualnie, dobierze higienistka stomatologiczna, podczas regularnych wizyt

Umów się na wizytę już teraz!

Nie odkładaj wizyty na później! Szybka i skuteczna diagnoza pozwoli na podjęcie leczenia.

white-icon